Privatlivspolitik

Opbevaring af din data

Start » Vilkår » Privatlivspolitik


Hos Minding Flytning ønsker vi, at vores kunder føler sig oplyst og trygge, når de deler oplysninger med os.

Vi ved, at det er vores ansvar at beskytte dine persondata, og vi har derfor systemer, processer og kontroller, der sikrer, at vi overholder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og respekterer dit privatliv.

Data ansvarlig

Vi er dataansvarlig

Minding Flytning

C. T. Barfoeds Vej 1

2000 Frederiksberg

CVR-nr.: 29 33 99 88

Telefon: 51 34 34 51

E-mail: email@minding-flytning.dk

Hjemmeside: https://minding-flytning.dk

Når du køber en ydelse eller kontakter os

Når du bestiller flyttehjælp, transport eller kommunikerer med os via hjemmeside, telefon, e-mail eller formular, indsamler vi de personoplysninger, du selv afgiver – typisk navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og detaljer om den ønskede opgave.

Formålet er at kunne levere den bestilte ydelse, opfylde vores aftale med dig og sikre korrekt kommunikation.

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (kontraktopfyldelse).

Opbevaringsperiode: Vi opbevarer dine oplysninger i op til 6 måneder efter opgavens afslutning, medmindre lovgivningen kræver længere opbevaring (for eksempel regnskabsmateriale).

Når du søger job hos os

Hvis du sender en jobansøgning til os, modtager vi oplysninger som navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og eventuelle vedhæftede dokumenter.

Formålet er at kunne vurdere din ansøgning og eventuelt tilbyde dig ansættelse.

Når du indsender din ansøgning, giver du samtidig samtykke til, at vi må behandle dine oplysninger.

Retsgrundlaget er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke).

Hvis du ikke ansættes, opbevarer vi dine oplysninger i 3 måneder, hvorefter de slettes.

Når du handler med os

Formålet med at behandle dine oplysninger er at kunne levere de aftalte ydelser, administrere betaling og reklamationsret samt overholde lovkrav, herunder regnskab og bogføring.

De oplysninger, vi behandler, stammer fra dig som kunde – indsamlet via e-mail, telefon eller vores hjemmeside.

Hvis du bestiller en flytte- eller transportopgave, videregiver vi kun de nødvendige oplysninger til de medarbejdere eller samarbejdspartnere, der skal udføre opgaven.

Retsgrundlaget er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (kontraktopfyldelse).

Opbevaringsperiode: Vi opbevarer oplysninger i 6 måneder efter afslutning af opgaven. Dog vil faktureringsoplysninger blive opbevaret i en længere periode i henhold til bogføringsloven.

Dine rettigheder

Du har efter GDPR en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger.

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på email@minding-flytning.dk.

Du har ret til:

  • Indsigt – at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig.
  • Berigtigelse – at få rettet urigtige eller ufuldstændige oplysninger.
  • Sletning – i særlige tilfælde at få slettet oplysninger tidligere end vores almindelige slettefrist.
  • Begrænsning – at få behandlingen af dine oplysninger begrænset.
  • Indsigelse – at gøre indsigelse mod behandlingen, for eksempel i forbindelse med direkte markedsføring.
  • Dataportabilitet – at modtage dine oplysninger i et struktureret og maskinlæsbart format.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning:

www.datatilsynet.dk

Klage til Datatilsynet

Hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på, har du ret til at indgive en klage til:

Datatilsynet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Telefon: 33 19 32 00